120 és 30 órás akkreditált, mozgásfejlesztő pedagógus
továbbképzési programok


Kezdő oldal
E l ő a d ó i n k
R é s z l e t e k
M o s t
Velünk történt
Szakmai napok
M o z g á s b a n
E s z k ö z ö k
K ö n y v e k
Események
Minőségbiztosítás
Adatvédelem

2024-ben is szeretettel várunk

E l é r h e t ő s é g:
pektorgabi@gmail.com





 

 Kedves  Kollégák!

Nem mindenkinek van lehetősége, ideje vagy éppen kedve elvégezni a 120 órás Pek-torna akkreditált tanfolyamot.

Éppen azért  előzetes időpont egyeztetéssel egész évben, így a nyár folyamán is vállalok egynapos szakmai továbbképzéseket óvodai és iskolai kollektívák ( általános iskola alsó tagozata) felkérésére bárhol az országban. A program időkerete és tartalma a helyi igények szerint változtathatóak.

 Három olyan témakörben állítottam össze az egynapos szakmai továbbképzésekre szánt anyagot,melyek az elmúlt évek tapasztalatai alapján a legsikeresebbeknek bizonyultak.

A  megjelölt    szakmai napokon való részvételről a 277/1997/XII.22. számú Kormányrendelet 5.§ 3. bekezdése alapján  az ott eltöltött idő függvényében igazolást állíthatok ki, mely beszámítható a pedagógusok továbbképzésre fordított idejébe.


I.       Örömteli gyermekévek

Fejlesztés a Pek-torna mozgásfejlesztő módszerrel

Ajánlott időtartam:  1 óra elmélet és 5 óra gyakorlati óra a résztvevők aktív közreműködésével

Az elméleti és gyakorlati órák aránya, hossza a helyi igények szerint változtathatóak.

 

"Minden szülő arra vágyik, hogy gyermekéből boldog, sikeres felnőtt váljék. Van ennek valami titka? A mozgás, a játék a kisgyermek lételeme, a szinte szüntelen tevékenység kihat fejlődésük minden területére, a mozgáson keresztül fedezik fel és ismerik meg a világot. Ezt a felfedező tevékenységet fontos, hogy minden életkori szakaszban biztosítsuk a gyermeknek akár az otthon melegében, akár a bölcsőde és az óvoda közegében, s annak sincsen akadálya, hogy az örömteli gyermekévek az iskoláskorban is folytatódjanak. A könyv az élményteli, játékos mozgáshoz, a mozgással való fejlesztéshez kíván segítséget nyújtani az óvodapedagógusok, tanítók mellett a szülőknek is."

Program

- Mi is az a Pek-torna?

  kb.1 órás képes-filmvetítéssel egybekötött prezentáció a gyermekkori mozgásfejlesztésről

- Kinek a felelőssége a gyermekek mozgásfejlődésének az elősegítése?

- Ki , mikor és mit tehet a gyermekekért?

- Gyakorlati rész (a gyakorlati részhez megfelelő sportruházat szükséges).

A programhoz minden eszközt biztosítok.

A témához kapcsolódó szakanyag:

2011. augusztusában megjelent a Mozaik kiadó gondozásában Pektor Gabriella Örömteli gyermekévek Mozgásfejlesztő  játékok gyűjteménye című könyve

A könyv száznál is több olyan fejlesztő feladatot és játékot tartalmaz, amelyek nem igényelnek túl sok helyet, eszközt és időt.

 Reményeink szerint hasznos segítséget nyújt ahhoz, hogy gyermekeink testileg és lelkileg felkészülten kerüljenek be az iskolába.

Bízunk abban, hogy minden tanító talál benne olyan érdekes feladatot, mozgásos fejlesztő játékot, melyet eredményesen tud beépíteni mindennapos  munkájába az órák alatt, az órák  közti  szünetekbe és a délutáni szabadidős foglalkozásokba.

  

 II.    Labdára fel!     

 

Ajánlott időtartam:  6-8 óra

A labdagyakorlatoknak kiemelkedő szerepe van a gyermek életében. Legyen az kicsi, puha, kemény, vagy nagyobb, szúrós vagy lágy …Teljesen mindegy, hogy milyen , csak guruljon és tudjuk azt, hogy melyikkel  mit érdemes játszani.

Ritmusérzék , tér- és helyzetérzékelés, egyensúlyérzék fejlesztése, alkalmazkodó képesség és mint egy játékszer a társas kapcsolatok egyik segédeszköze lehet.

Program: képes-filmvetítéssel egybekötött prezentáció a labdagyakorlatok fejlesztő hatásáról

Időtartam: Prezentáció kb. 45 perc

Pektor Gabriella: Játékok nagylabdával című oktató film megtekintése 50 perc

Gyakorlati rész: Az elméletre épülő labdagyakorlatok, labdajátékok a résztvevők közreműködésével (a gyakorlati részhez megfelelő sportruházat szükséges).

A programhoz minden eszközt biztosítok.

A témához kapcsolódó szakanyag:

Pektor Gabriella Labdára fel és Pektor Gabriella ( Nagy)Labdás könyve a Flaccus kiadó gondozásában (Budapest, Flaccus kiadó 2004).

DVD és WHS kazetták: Pektor Gabriella Játékok nagylabdával és Labdával az egészségért címmel

Az elméleti és gyakorlati órák aránya, hossza a helyi igények szerint változtathatóak.

 III.  Labdával az egészségért

Avagy hogyan tartsuk gyermekeinket és magunkat jó kondícióban nagylabdával?
Ajánlott időtartam: 6-8 óra

A felfújható, felnőtt ember súlyát is elbíró labdákat több évtizede eredményesen használják a mozgásszervi, ezen belül is a gerincpanaszok megelőzésében, kezelésében.

 

                                                 Az óriáslabdák rövid történelme

A labdák történelmében mindenképpen meg kell említenünk Carel Bobath neurológus és felesége Bertha Bobath gyógytornász nevét. Kettejük közös életműve a fizioterapeuta empirikus és az ideggyógyász elméleti munkájának egymásra hatásából kialakult Bobath –módszer. Ők eredményesen használták az idegrendszeri károsodással született gyermekek fejlesztésében és gondozásában terápiás segédeszközként.

 Jómagam a 90-es években ismerkedtem meg az akkor még Hajnal Imre Egészségtudományi Egyetem Főiskolai Karának Fizioterápiás Tanszékén ezekkel a labdákkal. Hazánkban akkoriban még csak elég kevés helyen használták és többnyire csak a fülecskével ellátott változata volt ismert. Bevallom, engem azonnal rabul ejtett, teljesen elvarázsolt és azóta is egyre több kellemes élményem fűződik hozzá.

Az évek során ezeket az élményeket, tapasztalatokat igyekeztem megosztani a különböző korosztállyal foglalkozó pedagógus kollégákkal, edzőkkel, szülőkkel.  Úgy érzem, munkámmal ezáltal kicsit hozzájárultam ahhoz, hogy egyre több óvoda és iskola csoportszobája, tornaterme bővült ezzel a sokrétű eszközzel, s méltán került be a gyógytestnevelés eszköztárába is. 


A fenti programokon kívül  ebben a menüpontban is szeretnénk jelezni, hogy

a Pek-torna oktatói ( Romhányi Réka, Ramocsa Gábor és Pektor Gabriella) együtt is és külön-külön is vállalnak szakmai továbbképzéseket az országban.


Mágocsi óvoda Gyulán

2009. február 26-án csodálatos élményben volt részem Gyulán. 2005 őszén a Mágocsi óvoda nevelőtestülete úgy döntött, hogy megismeri, elsajátítja a Pek-torna módszerét. A kihelyezett tanfolyam óta eltelt néhány év. Azóta nem is jártam ebben a kedves, vendégmarasztaló városban. A kollégák ezen a csütörtöki délelőttön nyílt napot tartottak a szülőknek. Velem együtt lehetőségük volt bepillantani abba az igen komoly mozgásfejlesztő munkába, ami az óvoda profiljává vált.

Ezúton szeretnék nekik szívből gratulálni: Jó érzés volt viszontlátni őket és gyönyörködni a munkájukban.. Az óvodai csoportszobák, a folyosó és a remek játszóudvar is azt bizonyítja, hogy itt olyan pedagógusok foglakoznak a gyermekekkel, akiknek szívügye a mozgás. Fontos, hogy a gyermekek olyan környezetben töltsék el napjuk jelentős részét, ahol a test és a szellem egyaránt fejlődhet. A kollégák leleményessége nem ismer határokat.

Hajrá lányok és Lali csak így tovább! Nagyon büszke vagyok Rátok. Szívből kívánok Nektek nagyon jó egészséget és további alkotókedvet.

Szeretettel ajánlom Szöginé Nádasy Márta honlapját : http://webovoda.blogspot.com "





2011.március 18-án  25 lelkes szlovákiai magyar kolléga társaságában tölthettem el egy igen értékes napok Galántán.
(A szakmai nap megtartására az ottani Óvodapedagógiai


 A XVI. csapatunk Nagyné dr.Kovács Ildikóval