120 és 30 órás akkreditált, mozgásfejlesztő pedagógus
továbbképzési programok


Kezdő oldal
E l ő a d ó i n k
R é s z l e t e k
M o s t
Velünk történt
Szakmai napok
M o z g á s b a n
E s z k ö z ö k
K ö n y v e k
Események
Minőségbiztosítás
Adatvédelem

2024-ben is szeretettel várunk

E l é r h e t ő s é g:
pektorgabi@gmail.com





 

 

 

Fuss neki!” Mozogj, fejlődj, ügyesedj! A figyelem, gondolkodás, célirányos fejlesztése a mozgás segítségével”

3-7 éves korosztállyal foglalkozó pedagógusoknak ( iskolaelőkészítés)

Akkreditálási száma : Oktatási Hivatal 337/8/2022

Pest Megyei Kormányhivatal Felnőttképzők Nyilvántartási száma: B/ 2020/000261


Kedves Pedagógus Kollégák, Tisztelt Szülők!


Mindig is tisztelettel adóztam azok iránt, akik több gyermeket nevelnek a családban illetve pedagógusként egyszerre sok kisgyermekkel foglalkoznak.

Vajon hogyan tudják megosztani a figyelmüket, a szeretetüket, a törődésüket?

Tudnak-e velük játszani, velük együtt nevetni, érteni őket?

Milyen nagy elhatározás, felelősség, ha valaki gyermeket vállal, akit szeretne tisztességgel felnevelni. Fiatal édesanyaként sok-sok évvel ezelőtt két gyermeket vállaltam és mindig izgultam azon, hogy ugyanazt a szeretetet adjam meg mind a kettőnek. Talán furcsa lesz a hasonlat, de aki igazán ismer engem és a munkámat, tudom, hogy megérti.

A „harmadik gyermekem” a 2003 óta folyamatosan működő Pek-torna 120 órás mozgásfejlesztő program lett, aminek jelenleg is tanfolyami képzése folyik. Egy ideje azonban az az óra, ami ketyeg bennem is, megszólalt és azt mondta: Gabi, nem akarsz még vállalni egy „gyermeket”? Egy ideig viaskodtam saját magammal, hogy vajon tudom-e ugyanúgy szeretni, tudom-e jól szeretni, tudok-e törődni vele, képes vagyok-e még játszani vele? Végül is úgy döntöttem, hogy megpróbálom és sikerült. Már egy ideje itt dédelgetem magamban, de nem volt merszem nyilvánossá tenni.



Az „újszülött” neve:

Fuss neki!”
Mozogj, fejlődj, ügyesedj ! A figyelem, gondolkodás, célirányos fejlesztése a mozgás segítségével”


Születési súlya: 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzés Alapítási engedély szám: 337/8/2022

A kapcsolatot az „édesanyával” lehet tartani: pektorgabi@gmail.com

Tel: 06-20-464-2914

 

Pektor Gabriella tanító-gyógytestnevelő, sportrekreáció edző a képzés vezetője és a tanfolyam oktatója

 

Kinek nem ajánlom a képzés elvégzését? Mindazoknak akik, 2013 után végezték el a Pek-torna 120 órás képzést vagy akik részt vettek a Pek-torna három napos ráképzős napjain.

 

Természetesen jelentkezésük nem kizáró tényező, de nagyon zavarna, ha csalódást okoznék valakinek.

Óhatatlanul is lennének benne ismert dolgok.


Létrehoztam egy zárt F. B. csoportot: Fuss neki... 30 órás akkreditált továbbképzés Pektor Gabival a címe.

Aki szeretne ennek a zárt csoportnak a tagja lenni és értesülni az információkról, kérje a felvételét a csoportba. Az új, számomra még ismeretlen emberek e-mailt írjanak kérem. pektorgabi@gmail.com


A budapesti képzés tervezett indítása 2025. február közepe vagy március eleje.

Ez a képzés igény szerint külső helyszínre is kihelyezhető.


A Fuss neki…30 órás tanfolyam külső helyszínre is kihelyezhető. Ebben az esetben egyedi költségvetést készítek.


A jelentkezés módja:

E-mailben illetve személyes beszélgetés során kérje az információs csomagot, mely egyik félnek sem jelent elkötelezettséget.

 

A tájékoztató anyagok alapos átolvasása, értelmezése, tanulmányozása és a családdal való egyeztetés után a kitöltött jelentkezési lap és a pedagógus végzettséget igazoló diploma (bescannelve) visszaküldése a pektorgabi@gmail.com címre.

Akiknek mág jellegű végzettségük van, azok is elvégezhetik a tanfolyamot, ők Igazolást kapnak a tanfolyam elvégzéséről. Tanúsítványt és 30 kredit pontot az Akkreditációban megjelölt és jóváhagyott célcsoportnak tudok kiállítani

 

A továbbképzés célcsoportja:

Óvodapedagógus, tanító, gyógypedagógus, logopédus, fejlesztő pedagógus, konduktor-tanító, felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező, a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl. felsőfokú végzettséggel rendelkező pedagógiai asszisztens, szociális munkás).

A program tartalma:

Jelenlegi oktatási rendszerünkben egyre nagyobb szükség van arra, hogy az óvoda és az iskola közötti átmenetet, az iskolába való beválást megkönnyítsük úgy a gyermekek, valamint a gyermekek családjai számára.

A tanulást meghatározó képességek az óvodás korban, ezen belül az 3-7 éves kor között fejlődnek a legintenzívebben, hiszen a gyermek idegrendszere ebben az időszakban a legszenzitívebb, rendkívül plasztikus, biztosítja a fejlesztésre a lehetőséget.

A képzés a mozgással történő tudatos fejlesztésre helyezi a hangsúlyt a rengeteg egyszerű feladattal, játékkal, mindvégig szem előtt tartva a 3-7 éves korosztály életkori sajátosságait.


A kisgyermekek mozgásfejlődése-mozgásfejlesztése tematikai egységben a résztvevők  a gyermek, az ember sokrétű mozgásformáinak és mozgáskészségeinek a kialakulását kísérhetik végig a megfelelő fejlődési sorrendben, kitérve azonban arra is, ha ez a mozgásfejlődési sorrend valamilyen okból kifolyólag felborulna.

Az első tematikai egységben megjelölt mozgásformákat ( kúszás, mászás, járás, futás, ugrás, dobás, rúgás stb).először elméleti alapon megközelítve, majd mindezeket a Résztvevők a gyakorlatban is kipróbálva, megtapasztalva élhetik át.

A gyermeki mozgásfejlődés követhetőségéhez a résztvevők szempontsorokat, megfigyelési szempontokat kapnak. A továbbképzés kitér az óvodáskorban már észrevehető, észlelhető tanulási zavarok előjeleire, tüneteire is, ezek vélhető okaira.

Az első tematika egységre épül a második, “Képességterületenkénti fejlesztés a gyakorlatban”.

Ebben a részben az első tematikai egységben megismert és észlelt tünetek okainak feltárása után a program  próbál egyszerű, mozgásba ágyazott, mozgáshoz kötött fejlesztési mintát, javaslatot, ötletet adni a gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak.

A gyakorlatok az iskolaérettség kiemelt területeihez kapcsolódnak, a természetes mozgásokra, az eszköz nélküli és a saját testtel végezhető, illetve egyszerű , saját készítésű eszközök mozgásba történő értelmi képességeket fejlesztő játékokra helyezve a hangsúlyt.

 

A továbbképzésre jellemző az előadásokat kiegészítő gyakorlatok a tornateremben vagy a csoportszobában, a fejlesztő eszközökkel végzett folyamatos gyakorlás, saját élményű tapasztalatszerzés

 

Felhasznált eszközök:
A saját testünk, szalagok, kupakok, labdák, léggömbök, ritmus hangszerek, Sport Poharak, saját készítésű, a gyermekek fejlesztésben évek óta használt eszközök

 



A tanúsítvány kiadásának feltételei:

A továbbképzés 30 órájában való 100%-os részvétel és a Résztvevő által benyújtott záródolgozat vagy prezentáció elfogadása, a tanfolyam teljes díjának a kiegyenlítése.

 

A továbbképzésen elsajátítottak záró ellenőrzési módja:

A záró ellenőrzés alapjául a résztvevő által megfogalmazott záró dolgozat vagy képes prezentáció szolgál.


A résztvevő a továbbképzés befejezése után három héten belül elküldi (online) azt záró dolgozatot vagy képes prezentációt mely tükrözi a tanfolyam során elsajátított elméleti és elsősorban gyakorlati ismeretek felhasználását, alkalmazását, a továbbképzés szemléletmódját.

 
A záró dolgozat formai és tartalmi követelményeit részletesen megadom.

További részleteket személyes üzenetben küldök.

Várom szeretettel!

Pektor Gabriella képzésvezető
kapcsolat pektorgabi@gmail.com
Tel: 06 20 464 29 14


A Fuss nekiJelentkezési lapja letölthető



Fuss neki II. Vidám csapata” 2024. febr. 9-10-11-én

 

A Fuss neki II. képzésére is egy nagyon vidám és lelkes csapat gyűlt össze. Úgy érzem, sokat tanultunk egymástól is. Intenzív volt ez a három nap, de a visszajelzések szerint mindenki a legnagyobb megelégedéssel tért vissza munkahelyére, otthonába.

A kollégák kiemelték a rengeteg gyakorlatok , játékot, fejlesztő feladatot, amit a képzésen elsajátítottak.

Külön öröm és megtiszteltetés volt az, hogy pedagógia asszisztensek és dajkák is csatlakoztak a csapathoz. Nagyra értékelem a munkájukat.

A jó hangulat mindvégig töretlen volt. Köszönöm.

Ez egy olyan képzés volt, ahol a gyakorlat volt a főszerepben. Külön kiemelném azt is, hogy rengeteg olyan témát érintettünk, ami az óvodai munkánkkal jár, a munkánk során is tapasztalunk, mint például, hogy kitértünk pl. a tanulási probléma körre (tanulási nehézség, tanulási zavar, tanulásban akadályozottság) valamint az ADHD-ra is.”

A tanfolyam elvégzése után rögtön végig olvastam a lejegyzetelt játéklistámat és kiírtam magamnak, hogy mi az, amihez nem kell nagy anyagi ráfordítás, és be tudom szerezni vagy el tudom készíteni pár napon belül. Így már a tanfolyam utáni héten kipróbáltam egy-egy játékot. Sajnos a betegségek miatt ezekben a hetekben sosem volt meg a maximális 7 fős létszámom, így még nem mindenki ismeri a felhasznált újdonságokat”


Megerősítette a tudásomat az atipikus fejlődésről, annak kialakulásáról, kockázati tényezőkről, továbbá megoldásokat nyújtott a fejlesztésükre és nem utolsó sorban az atipikusan fejlődő gyermekek elfogadására. Ezáltal az összes megismert játékot szeretném most és a későbbi munkámba is beépíteni (akár egyéni fejlesztés gyanánt is).

A képzés nagyon sokat segít(ett) nekem a mindennapi munkám során pályakezdő óvodapedagógusként.

Láthattam azt, hogy milyen fontos a felkészültség, a tudatos, előre eltervezett és megszervezett mozgásanyag összeállítása, ezekhez az eszközök elkészítése, előállítása”

Köszönjük.



A Pilóta csapat 2023. február.


Kedves Első „Fuss neki…” csapatunk, kedves Olvasó, aki időt szán arra, hogy a honlapon elolvassa a képzéshez fűződő résztvevői gondolatokat!

Az első csapat: 2023. február 17-18-19-én

Pektor Gabriella képzésvezető bevezető gondolatai.

Tanfolyamainkról előzetesen mindig nagyon részletes tájékoztatást adunk. Lehetőséget biztosítunk személyes beszélgetésekre, online találkozókra. Az ingyenes szakmai illetve nyílt napokon az érdeklődő kollégák megismerkedhetnek az előadókkal, a képzés helyszínével és találkozhatnak a tanfolyamot elvégzett kollégákkal is. Lehetőségük van ilyenkor kötetlen beszélgetésre is. Így könnyebben eldönthetik azt, hogy valóban az általunk felkínált képzésen szeretnének-e részt venni.

Számomra mindig sokat jelentett a tanfolyamainkon résztvevő kollégák véleménye, értékelése.

Az általam vezetett Pek-torna 120 órás tanfolyamnál félidőben is volt egy visszajelzés, ami pontozásos értékelő rendszerben lett kidolgozva, de lehetősége volt mindenkinek arra, hogy válaszát megindokolja, kiegészítse.

Így ennél a hosszabb képzésnél a félidőben a kollégámmal számot vetettünk önmagunkkal is. Mi az, amit nagyon jól csináltunk és melyek azok a dolgok melyeken esetleg kívánatos lenne változtatni? Módosítani azért, hogy a kollégák a tanfolyammal minden szempontból elégedettek legyenek, a legtöbb hasznos és használható ismerettel, módszerrel, tudással gazdagodjanak.

A Fuss neki 30 órás akkreditál Pedagógus Továbbképzésnél a tanulmányok lezárása egy fejlesztési terv beadásával és egy Reflexiós levéllel zárul.

A következő gondolatokat tizenöt kolléga leveléből valók, abból szó szerint idézve.

A. (Földrajz szakos tanár- Alapozó terapeuta – Pek-torna tanfolyamot végzett szakember)

Mivel a tanfolyam gyakorlatorientált volt, megszámolni sem tudom, hogy hány különböző játékos feladattal lettem gazdagabb, s azok variációiról már nem is beszélek. Ismét felébredt bennem a kedv, hogy még több és új játékos feladatot találjak ki a gyerekeknek. Ez segít a monotonitás leküzdésében, s az esetleges kiégéstől is megóv. Bár én még a mozgásfejlesztő pályám elején állok, nem árt a megelőzés”

Zs. tanító- fejlesztőpedagógus

A tanfolyamon tanultaknak nagy hasznát veszem a munkám során, hiszen a beilleszkedési és tanulási nehézséggel küzdő tanulóknál általában azok a területek szorulnak fejlesztésre, mint egy általános iskolába készülő gyereknél. A tanfolyamon sok ötletet kaptam, hogyan tudom a feladatokat nehezíteni, és idősebb korosztályhoz igazítani. Ez nagyon nagy segítség a mindennapokban. Mint azt a dolgozatban kifejtettem, már most rendszeresen alkalmazom a látott módszerek egy részét, és tervezem a többi gyakorlat beépítését is a fejlesztő foglalkozásokba foglalkozásokba. Egyelőre ötlet szintjén fogalmazódott meg bennem, de később akár iskolafelkészítő nyári vagy évközi tanfolyamokat is tudnék tartani a tanultak felhasználásával”


Á. óvodapedagógus- fejlesztőpedagógus

A tanfolyamon megismert játékok, fejlesztési javaslatok, eszközök közül még jó néhány van, amit szeretnék a munkám során alkalmazni. Örülök, hogy a már régebben szerzett ismereteimet sikerült rendszereznem, emellett sok új játékötlettel, ismerettel gazdagodtam, amit napi szinten kamatoztatok munkám során. Nagyon hasznos tanács számomra a játékok/ táblázat szerint való rendszerezése és az egyes foglalkozáson használt eszközök minél több feladathoz való felhasználása a holtidő lecsökkentése miatt. Szeretném mihamarabb alkalmazni munkám során a soft labdákat, fitnesz labdákat, egyensúlyozó félgömböt. Előszeretettel alkalmazom a munkámban az egyszerű/olcsó eszközöket: kupakot, pompont, csipeszt, gumipántot, dobókockát, pingpong labdát. Hatalmas motiváció számomra, hogy a megszerzett tudás segítségével hatékonyan tudom segíteni a gyermekek fejlesztését a mindennapokban és a délutáni tornán is”

D. óvodapedagógus

Rendkívül jól és tematikusan felépítettek voltak az órák, melyek megfelelő ritmusban tartották ébren és mozgásban az elmém, a testem. Nagyon tetszett az elmélet és gyakorlat aránya és dinamikája, mely visszahozta “az első szerelem”, a Pek- torna tanfolyam élményét és emlékét. A “Fuss neki”-nek köszönhetően most egy olyan komplex fejlesztőcsomag van a fejemben, melyet könnyen ki fogok tudni csomagolni, használni a megfelelő időben, megfelelő helyen, a hétköznapok sodrásában.”

I. óvodapedagógus

„…ezért is keltette fel az érdeklődésemet a Fuss neki! továbbképzés, amely olyan speciális mozgásfejlesztő módszereket ígért, amelyek a mozgásra építve komplex módon segítik a gyermekek iskolára való felkészítését. A továbbképzés részletesen felépített elméleti ismereteken túl, gyakorlat központú volt. Az egyes részterületeknél lemaradást mutató gyermekeknél nagyon fontos, hogy az óvodapedagógus a lemaradt területek fejlesztését megcélzó játékokat beépítse a gyermekekkel való egyéni játékos tevékenységekbe, vagy a csoport nagyobb részénél felfedezett hiányosságok korrigálására célzott játékokat, foglalkozásokat tervezzen. Ezeknek a fejlesztő tevékenységeknek a megtervezéséhez nyújtott nagyon sok, színes, változatos ötletet a továbbképzés. Számomra nagyon pozitív volt, hogy ezeket a mozgásfejlesztő játékokat mi magunk is kipróbálhattuk. Különösen élveztem a sport poharakkal történő játékokat, és nagyon tetszett a cascade labda készítése, és a velük való zsonglőrködés. A továbbképzés nagyon intenzív, nagyon tartalmas volt. A kipróbált játékok további ötletek megvalósítására inspiráltak”.


A. óvodapedagógus

A tanfolyam elvégzése során (3-7 éves korosztály számára) olyan mozgás közben végezhető praktikus gyakorlatokat, ötleteket kaptam mind csoport szinten mind egyénileg, amelyek elő segítik a gyermekek harmonikus fejlődését testi- lelki szinten. Jelenleg nagycsoportos korú óvodás csoportom van, és a tanfolyam elvégzése után kicsit más szemmel figyelem őket, mik azok a mozgásformák, feladatok, amelyek végzésével a lehetőségekhez mérten a legjobban segíthetek számukra a zökkenőmentes iskolakezdésben. Azt tapasztalom, hogy az évek során a városi "létnek" a felgyorsult világnak köszönhetően a gyermekek egyre "gyengébb" testi és egyéb képességekkel érkeznek az óvodába. Úgy érzem, egyre nagyobb felelősségünk van pedagógusként a korai felismerésben, hogy a gyermek időben megkapja a számára megfelelő fejlesztéseket. Nagyon tetszett a tanfolyam jegyzete, mert minden az óvodában előforduló "problémához" kaptunk segítséget, kisebb összefoglalót, szóbeli említést a tanfolyam során, hol találunk még több segítséget, kikhez tudunk fordulni, ha elbizonytalanodtunk, illetve hová irányítsuk a szülőket gyermekeikkel együtt. Minden feladattípusban találtam olyan feladatot, játékot, amit be tudok építeni a napi munkámba”.

Cs. Óvodapedagógus

Egyre több esetben tapasztalom munkám során, hogy a gyerekeknél már óvodakezdéskor érzékelhetünk valamilyen mozgásproblémát. Ez a tanfolyam sok elméleti és még több gyakorlati segítséget nyújtott, amivel fejleszthetem a gyerekeket mind a három óvodai korosztályban. Pektor Gabriellában (a képzés vezetőjében és szervezőjében) egy életvidám, humoros, tapasztalt, alapos, felkészült személyiséget ismertem meg, aki nagy szeretettel fogadott minket a tanfolyamon. Mind a három nap során egy jól felépített szisztéma szerint, családias légkörben szerezhettünk új tapasztalatokat a mozgásfejlesztéssel kapcsolatban. A könnyebb megismerkedést segítette a „ Magamról” című rövid bemutatkozó lap is, így már a második nap során érezhetőbb volt a nyitottságunk egymás felé. A reggeli bemelegítő mozgásos, énekes játékok is nagyban oldották és megkönnyítették az ismerkedést. A sok plusz segédanyag, amit pendrive-on, személyesen és e-mailben is kaptunk, nagyban segíti az óvodai munkámat. Legjobban a játékokat összefoglaló táblázatoknak örültem, mert ezt saját ötleteinkkel is tudjuk bővíteni közösen a kolléganőmmel. Lehetőségünk volt azokba a szakkönyvekbe is belenézni, melyekkel a képzést kiegészítette Gabriella, ezek mind a három napon rendelkezésünkre is álltak”.

V. csecsemő és gyermekápoló

Azt gondolom hogy otthon a gyermekemet is jó szívvel tudom fejleszteni a tanfolyamon megszerzett játékismeretekkel. Munkámban pedig a beteg gyerekeket vidítanám fel ill terelném el a gondolataikat arról, hogy ők most éppen milyen súlyos betegek, vagy a kórházi ágyban fekszenek napok óta. Összességében mi az amit a leghasznosabbnak tart a tanfolyamon szerzett ismeretek és gyakorlatok közül, és miért? Számomra hihetetlen volt azt látni, hogy milyen egyszerű dolgokból kreativitással miket lehet csinálni.pl: (kerékpárgumi), köszönöm a sok játék ötletet és hogy saját magunk is megcsináltuk a feladatokat ez volt számomra a legjobb élmény. Köszönöm Mási egyéb kiegészítés javaslat: Teljes mértékben elégedett vagyok. Kifejezetten örültem annak, hogy a gyakorlati rész mi saját magunk is elvégezhettük a tanfolyamon”.

A.pedagógiai asszisztens, dajka

A gyakorlatok melyek a legmélyebb nyomot hagyták:

Az ismerkedős és a zenei játékok! Az ismerkedés egy lényeges szempont a gyerekek közös játéka szempontjából. Zenei fejlesztőjátékok hatására az elemi alapkészségek, a gondolkodás és a szociális készségek jobban fejlődnek. Összességében minden játék és feladat nagyon hasznos és könnyen kivitelezhető és még egy fontos szempont, hogy kevés anyagi ráfordítással, az eszközök beszerezhetők és elkészíthetők. Bátrabban használom a tudásom a napi munkám során”!


K. óvodapedagógus

A tanfolyam mindhárom napja megvalósította az általam várt élménypedagógia /főként változatos mozgásfejlesztés/ elméleti és gyakorlati módszereinek megismerését. Pektor Gabriella / a képzés vezetője, szervezője/ nagyon odafigyelt, hogy mindenki otthonosan, kényelmesen érezhesse magát. Én, aki általában izgulok az új helyzetektől, a már előzetesen kiküldött /aprólékos, mindenre kiterjedő/ bemutatkozó anyag, az időbeosztó tervezet, és az első perctől támogató fogadtatás rögtön megnyugtattak

A legmélyebb nyomot az hagyja bennünk, amit közösen élünk át. Ebben a három napban nagyon sok élménnyel gazdagodtam, olyan kollégákkal lehettem, akiknek ugyanolyan megoldandó feladatai vannak a mindennapokban, mint nekem”.

K. Óvodapedagógus

A gyakorlatok, amiket a tanfolyamon megismertem nagyrészt még nehezek az én kiscsoportos óvodásaim számára, ezért az idei évben igyekszem a megismert eszközöket felhasználni, kicsit egyszerűsítve a feladatokat. Igyekszem a tanfolyamon látott szemléletmódot is magammal vinni a mindennapokba, és meglátni az egyszerű tárgyakban is, hogy hogyan használhatnám fel őket a játékos fejlesztésre.

Azt látom a leghasznosabbnak, hogy megláthattam, az egyszerű dolgokban is mennyi lehetőség rejlik, és ez milyen hasznos a gyermekek számára, valamint az elméleti tudás is sokat fog segíteni a munkám során, a különböző problémák felismerésében”.


Zs. óvodavezető, fejlesztőpedagógus

Nagyon jó érzésekkel távoztam vasárnap a képzésről. Feltöltött , megerősített a 30 óra. Külön köszönöm a képzést vezető Pektor Gabriella szakmai hozzáállását , tudását , és pedagógusi munkáját.

Megerősítést kaptam abban , hogy a kisgyermek fejlesztése bármikor és bármilyen eszközzel lehetséges ha tudatosak vagyunk. Nagyon kell ismerni a gyermeket , a bizalmi viszonyt ki kell alakítani a fejlesztőpedagógusnak is a gyermeknél.

A sok gyakorlati játék és tevékenykedtetés nagyon hasznos volt számomra”.

A. gyógypedagógiai asszisztens

Számomra ami nagyon hasznos volt a tanfolyamon szerzett ismeretek közül, hogy nagyon részletes, alapos, kidolgozott szakmai könyvek, és ajánlott szakemberek segítségével juthatunk kitűnő információk és gyakorlatok birtokába. Külön köszönetemet szeretném kifejezni Pektor Gabriella által készített „Fuss Neki! ”saját oktató anyagának, melyet kiegészítve Adathordozóra feltöltött elméleti és gyakorlati ismeretekkel egészített ki a pedagógusok munkájának további segítésére. Gyakorlatok közül ami kiemelkedő számomra, hogy az eszközök jól beszerezhetőek, könnyen kivitelezhetőek, és ami legfontosabb a gyerekek szempontjából, hogy az eszközök baleset elkerülésére is valamennyire védelmet szolgálnak”

A. óvodapedagógus

Óvodapedagógusként tervszerűen fejlesztem a gyermekek képességeit. Így lesz eredményes a nevelésük. Ebben a tervszerűségben nagy segítséget kaptam a képzés során. Ezt a tervező munkát rendszerezhettem a kapott táblázatban, melyben megjelenik a játékok célja, menete, előkészületei. Óvodánkban kiemelten kezeljük a képességfejlesztést, amit főleg a játékba építünk be. Olyan ismeretanyagot kaptam a képzés során játékok terén mely nagyban segíti majd a 3-7 éves korosztály iskolára való felkészítését, legyen szó nagymozgásos vagy finommotorikát fejlesztő játékokról”.

L. Óvodapedagógus

A tanfolyamon megismert játékos feladatok, az egyszerűbbektől a bonyolultabbakig mind abban tudják segíteni a munkámat, hogy összességükben egy hátteret nyújtanak, támogatást adnak a napi foglalkozások, tevékenységek lebonyolításában úgy, hogy közben az egész csoportot, illetve az egyes gyermekeket is a nekik megfelelő szinten és területen fejlesztik. A külön elvonulós egyéni fejlesztés kevésbé, de a kiscsoportos osztásban létrejövő egyéni bánásmódra épülő tevékenykedtetés már - úgy gondolom- heti szinten megvalósítható az óvodai csoportomban is”.


K. Óvodapedagógus

A képzésen az elméleti rész a magzati kortól foglalkozott az iskolára felkészülés időszakáig. Beszéltünk az örömteli anyaságról, a születéskor meglévő reflexekről, arról, hogy milyen következményei vannak, ha ezek nem gátlódnak le. A gyermekek idegrendszeri érése akkor a legideálisabb, ha sorban végighaladnak a genetikailag és biológiailag meghatározott mozgásfejlődési soron. A képzésen megmutatták gyakorlatban is a helyes kúszás, mászás mozdulatát. Két lány is elvégezte a PEK- tornát és az Alapozó Terápiát, így sok hasznos kiegészítést tudtak mutatni nekünk. Ezen ismeretek munkám során úgy tudnak segíteni, hogy jelenlegi kiscsoportomban /3-4 évesek/ egyre több a fejletlen mozgáskoordinációjú, figyelemzavaros, megkésett beszédfejlődésű gyermek.”